• 10.01.2014
  • Reageer

JIJ viert de 5

Als de organisatie van evenementen je vak is, ben je vrijwel altijd bezig met feestjes en vieringen. De afgelopen vijf jaar hebben we dat voor anderen gedaan, particulier en zakelijk. In alle denkbare vormen. Maar met ons naderende lustrum in zicht, is het ook tijd voor een eigen feestje. Op 2 januari 2014 is het al weer 5 jaar geleden dat wij, Carmen van den Dikkenberg en Esther Westerhof, startten met JIJ Organiseren. Wat wij voor ogen hadden was evenementen organiseren, waarbij de klant leidend is. In alles. We kunnen wel zeggen dat we in die opzet geslaagd zijn.

De afgelopen jaren hebben we onze doelen kunnen verwezenlijken en is het tijd voor uitbreiding. Door onder meer JIJ Promotie en JIJ Congressen als eigen labels toe te voegen aan JIJ. Wij hebben ons naast het organiseren van bedrijfsfeesten, jubilea, productlanceringen en andere evenementen de afgelopen twee jaar ook weten te bewijzen als promotie- en congresbureau. De hoogste tijd dus om ook de labels Promotie en Congressen op de kaart te zetten. Op onze compleet vernieuwde website – een vervroegd verjaardagscadeautje aan onszelf – worden JIJ Promotie en JIJ Congressen dan ook duidelijk gepresenteerd.

Wij voor JIJ
Een lustrum is reden voor wat reflectie, vinden wij. Tijd om eens even terug te kijken op de afgelopen jaren. Met een flinke ervaring in de congres- en evenementenbranche op zak, was het voor ons niet meer dan logisch om het op termijn zelf te gaan doen. Toch is het een flinke stap om al je zekerheden op te geven. Na heel wat nadenken, hebben we in 2009, onder het genot van een wijntje, besloten: we gaan het doen. Door onze eigen ervaring in de branche wisten we hoe we het wilden aanpakken. We hebben de tijden van ‘de gouden eieren’ meegemaakt. Tijden waarin het niet op kon. Maar wat ons ook was opgevallen, was dat de behoefte van de klant vaak voorbij werd gestreefd. De economie ging in die tijd net de andere kant op en wij dachten dat het ook anders moest kunnen. Een samenwerking waarin de klant een veel groter aandeel heeft, één worden met de klant. Dat was wat wij voor ogen hadden. Voor ons was het dan ook niet meer dan logisch dat de naam van ons bureau JIJ moest worden, nadat we de knoop eenmaal hadden doorgehakt.

Vijf Highlights
Uit alle mooie projecten, congressen, evenementen en promotieactiviteiten die we al hebben verzorgd, is het lastig kiezen, maar toch zijn er vijf bijzondere projecten die een onuitwisbare indruk hebben achtergelaten. Deze 5 highlights willen wij graag met u delen.

1. De eerstgeborene
De spanning van een eerste project blijft je altijd bij. Het markeert het begin van de nieuwe weg die je inslaat. Onze nummer 1 was de organisatie van de BERG Toys (inter)nationale dealerdagen in 2009. Een driedaags evenement, waarbij we direct konden laten zien wat we in huis hadden. En over ‘in het diepe springen’ gesproken: het was ook nog eens de allereerste pitch waaraan we deel namen. Ondanks onze achterstand in ervaring, wisten we de klant door onze vertellende schrijfwijze en creatieve invulling helemaal mee te nemen in het verhaal. Zo lichtten ze hun keuze voor JIJ achteraf toe. Een succesvol evenement, waarmee het spits was afgebeten.

2. De blijver
Als organisator moet je beslist kunnen afwijken van de geijkte paden. Een evenement waarbij je alles uit de kast moet trekken, maakt de klus alleen maar uitdagender. De opdracht voor Orlaco in 2010 was er zo een. Het vergde een multidisciplinaire aanpak. Tijdens een tweedaags in-house evenement verzorgden we de opening van Orlaco , daarbij was de lege werkruimte ons decor. Op dag één toverden we deze om tot een passende setting voor een receptie en show voor de zakelijke relaties. De volgende dag kozen we juist voor een intieme setting in diezelfde ruimte, meer passend bij het diner en de feestavond voor familie en vrienden. Een zeer prettige samenwerking met een zeer tevreden klant, die we inmiddels tot onze vaste klantenkring mogen rekenen.

3. De feestgangers
Naast alle grote congressen en bijeenkomsten die we hebben verzorgd, hebben we ook tal van evenementen op kleinere schaal georganiseerd voor particulieren. Juist deze kleinere projecten zijn een mooie aanvulling op ons portfolio. Housewarmings, Sweet Sixteens, verjaardagen, het was elke keer weer een feestje om van deze gelegenheden een feestje te mogen maken. Tijdens een particulier evenement sta je nóg dichter bij je klant, waardoor je al in korte tijd een bijzondere band opbouwt. Je hebt veel contact en er wordt een groot vertrouwen in je handen gelegd. Prachtig om zo duidelijk het resultaat van je inspanningen te zien, in de vorm van blije gezichten.

4. De nieuweling
Promotiemarketing is iets waarmee we door de jaren heen steeds meer te maken kregen. Eerst zijdelings, maar al gauw verwerkten we promotie als onderdeel in onze eigen voorstellen aan de klant. Inmiddels is Promotie dan ook een volwaardig eigen label geworden binnen JIJ. De promotieopdracht voor de nieuwe huisstijl van winkelcentrum De Corridor in Veenendaal in 2011 zal ons zeker bijblijven. Een mooi project, waarbij heel veel shoppers werden bereikt en we ons verspreidden van Veenendaal tot Amersfoort.

5. De gepassioneerde
Ook aan ons eerste congres denken we met plezier terug. Hoewel we vanuit ons werkverleden al ruime ervaring hadden met congressen, besloten we er binnen JIJ pas iets mee te doen op het moment dat er iets voorbij zou komen, waarmee we affiniteit hadden. Dat bleek uiteindelijk Borstkankervereniging Nederland te zijn. JIJ mocht dit jaar het allereerste Patiëntencongres voor (ex-)borstkankerpatiënten voor hen organiseren. Een bijeenkomst waar ontzettend veel behoefte aan is, zo bleek ook wel uit de hoge opkomst. De congressen en themadagen voor Borstkankervereniging Nederland hebben een bijzondere herinnering achtergelaten. Ook omdat het een andere manier van werken was. We werkten samen met een team van gepassioneerde vrijwilligers en ervaringsdeskundigen, waarvan een deel de ziekte zelf heeft overwonnen. Dat leverde een ontzettende bevlogenheid op.

JIJ trakteert
Wie jarig is trakteert. Onze echte verjaardag is pas in januari, maar voor die tijd willen we ons succes delen en al wat weggeven. Om nu al te vertellen wat we precies gaan doen, is als het einde van de film al vooraf verklappen. Dat doen we dus niet, maar we willen wel een klein tipje van de sluier oplichten. Wij grijpen de feestdagen aan om ook ons feest aan te kondigen en u te trakteren. Grote kans dus dat u ons binnenkort tegenkomt bij feestelijke gelegenheden.

Over 5 jaar
De eerste klap is een daalder waard. In vijf jaar tijd hebben we een flinke groei doorgemaakt en recentelijk hebben we ons merk opnieuw kunnen laden door de toevoeging van JIJ Promotie en JIJ Congressen. Nu JIJ op de kaart staat, is het tijd om ons nog meer te specialiseren. Als wij over 5 jaar opnieuw een feestje met u mogen vieren ter gelegenheid van ons tienjarige bestaan, hopen wij dat we een mooi, vast klantenbestand hebben opgebouwd waarvoor wij jaarlijks iets kunnen betekenen. Door onze ervaring, kwaliteit en het vertrouwen. Daarnaast hopen we dat het label JIJ het grootste begrip is in Veenendaal en omgeving. Ambities genoeg nog dus.

x
Reageer op dit bericht